Malé Karpaty

17.04.2011 - v sekcii hrady pribudla návšteva moravského hradu Vranov nad Dyjí

22.04.2011 - v sekcii 2011 pribudlo zahájenie sezóny pre rok 2011

2010

25.10.2010 - v sekcii 2010 pribudlo ukončenie sezóny a foto z popisovaných akcií z roku 2010

10.10.2010 - v sekcii hrady pribudla návšteva českého hradu BUCHLOV

03.10.2010 - veskcii hrady pribudla návšteva českého zámku MILOTICE

12.07.2010 - v sekcii zaujímavosti pribudla návšteva jaskyne HARMANEC

02.05.2010 - v sekcii hrady pribudla návšteva zámku Bojnice, hradu Lietava, Strečno a Oravského hradu , spolu s fotkami a popisom.

2009

25.12.2009 - v minulých dňoch sa predsa len pani zima rozhodla , že nám pridelí trošku málo snehu a tak teploty v karpatskej doline klesli na -11 st C , rozfúkal sa silnejší severo-východný vietor , no aj tak som neodolal a z MAXOM sme vyrazili trochu prezrieť tú zimnú prírodu a pár fotiek Vám prinášam tu

...sneh sa samozrejme dlho neudržal a tak som sa vybral na štedrý deň vybral znova do lesa a tu je pár fotiek, teplota sa pohybovala niekde pri + 6 st C tak nás príroda skúša . Tu sú fotky .

20 december - 4. január 2009 - koncoročné sviatky som strávil pohybom v prírode a potulkamy po karpatských lesoch , luhoch a hájoch . Teplota sa priebežne menila od 5 st C až do -10 st C, počasie bolo slnečné, zamračené ,hmlôysté ale aj sychravé . Cez to všetko som každodenne absolvoval z Maxom 2 až 3 hod ppešej chôdze. tu Vám prinášam foto z lesa a okolia.

Fotoalbum 1 , fotoalbum 2, fotoalbum 3, fotoalbum 4, fotoalbum 5, fotoalbum 6

01.05.2009 - Úvaha na tému cyklistická prilba

vo februári tohoto roku vstúpil do platnosti nový cestný zákon, kde je mimo iné schválené povinné používanie cyklistických prilieb mimo obce. Dnes po pár mesiacoch od účinnosti zákona a začiatku sezóny sledujem, že sa začínajú objavovať nové čudá na cestách. Ja ich nazývam "Plemebisti".. Je to prinajmenšom kuriózne keď vidím napríklad v meste bezdomovca, ako v cyklistickej prilbe a reflexnej veste vyberá kontajner a vedľa stojí jeho historický tátoš, alebo na ceste medzi dedinami ide pani v kostýme na dámskom bicykli Liberta a na hlave má prilbu, je to údesné. Posledná perla bola minulý týždeň, keď som stretol sedliačku v kroji , mohla mať okolo 80 rokov a na hlave mala prilbu , tak to som sa už ozaj musel smiať. Neviem, kto tento zákon schvaloval a čo ho k tomuto viedlo, ale je to minimálne divné. Zo skúsenosti vidím, že ten , kto chcel nosiť prilbu , mimo detí, tak už ju dávno nosí. Možno by bolo zaujímavé stretnúť nejakú pani poslankinu NR , ako sa preváža v prilbe je to úsmevné a absurdné. Viem niekto môže určite namietať, že je to ochrana zdravia ,ale keď sa pozriem napríklad na motorkárov , tí majú ďaleko kvalitnejšie prilby a predsa ich strety z vozidlami končia zväčša tragicky , alebo majú ťažké devastačné poranie inej časti tela. Takže vitajte Plembisti..... Pevne verím, že sa časom naši zákonodarci zobudia a túto povinnosť zmenia na možnosť minimálne pre dospelích. Začal som si takéto čudá fotiť, keď nazbieram pár zaujímavých úkazov tak Vám ich sem dám , aby ste potešili svoje oko...

13.07.2009 Chorvátsko 2009 - využil som ponuku tzv Ultra Last Minute :)) a odcestoval na pár dní na jadranské pobrežie trošku nechať odpočinúť kosti od železného rámu bicykla a dopriať slniečku, aby sa trošku realizovalo no a tu jepár fotiek rozdelených do troch albumov : album 1 , album 2 , album 3, .

30.07.2009 - Cesta z mesta 1 - Dnešný deň sľuboval príjemné počasie a tak sme sa vybrali na cestu z mesta . Vyrazili sme ráno o 6,50 hod z Trnavy vystúpili sme v Kátlovciach o 7,15 hod a odtial naša cesta viedla krajinou. Po jednej strane nás sprevádzala dozrievajúca kukurica na druhej poorané pole, ranná krajina je plná rosy a čerstvých vôní pokosnej ďateliny a odkvitajúcej vegetácie. Asi po hodine sme dorazili k ústiu cestičky, ktorá vedie na Katarínku . Na parkovisku pred vstupom do lesa sme si dopriali ľahkú zastávku a pohodovým krokom sme pokračovali ďalej. Katarínka je odetá do lešenia a prebiehajú na nej rekonštrukčné práce v plnom prúde. Tak sme nerušili a po chvíle oddychu pokračujeme kamenistou cestičkou k miestnemu prameňu načerpať pramenitú vodu. Po 15 tich minútach chôdze prichádzame k zrúcanine hospodárskej budovy na priľahlej lúke a využívame chvíľu oddychu na zber černíc a ľubovníka bodkovaného. Slniečko začína pripekať, ale myslím, že žiadny pocit z mesta sa k tomuto nedá prirovnať. Čaká nás ešte polovica cesty. Pred nami prebehujú mladé srnky, kde tu sa zjavuje zajac. Cesta lesom je príjemná , ako v klimatizovanej miestosti. Prechádzame okolo malého jazierka, malá zastávka a postupujeme ďalej. Smeujeme pod Kopec kde vyviera prameň s názvom "Ľahký Kameň ", tu sa občerstvujeme a priečne cez potok postupujem lúkou k dedine Dobrá Voda. No a ešte malé osvieženie v miestnom pohostinstve v podobe piva a už nás linkový autobus unáša naspäť do mesta. Tak keď to celé zhrniem : cesta príjemná , počasie vynikajúce , dľžka trasy cca 20 km , čas prechodu cca 6 hod vrátane prestávok. A pekný štvrtok je za nami :)) . Tu je pár fotiek .

06.08.2009 - Cesta z mesta II. - Tak sme sa po týždni od prvej cesty z mesta rozhodli, že vyrazíme na druhý okruh . Tentokrát sa nás zišla celkom pekná magická sedmička, v ktorej bolo zastúpené všetko. Vyrazili sme tradične z Dobrej Vody o 7.30 hod , kam nás doviezol linkový autobus z Trnavy. Naše kroky smerovali údolím popod dobrovodský hrad na Brezovú pod Bradlom. Brezovú sme minuly ľahkým obchvatom cez les a smerovali sme do obce Hradište pod Vrátnom. Miestny obyvateľ nás upozornil, že už je otvorená krčma a tak sme dali zastávku na občerstvenie. Po 20 minutovom občerstvení pokračujeme cez chotár a hradištské lúky smerom na chotárnu cestu a k horárni Suchánka. Tu máme zasa krátku zastávku na pramenitú vodu ošetrenie obuvy a vydávame sa na ďalšiu púť. Po chotárnej schádzamne k Ľahkému kameňu popod Kopec okolo Piešte, kde trošku vegetujeme na lúke smerom na Katarínku. Z Katarínky zasa obchvatom cez lúky, lesy luhy a háje smerom do Dechtíc. Prichádzame na začiatok dediny a za 30 sek. prichádza linkový autobus smerom do Trnavy. V Trnave sme o 17.00 hod . Počasie nám prialo , teplota sa pohybovala niekde medzi 26 a 28 st C, pofukoval svieži vetrík, šlapalo sa príjemne. Cesta merala cca 32 km a zvládli sme ju pohodovým tempom vrátane prestávok za 8 hodín. Cestou sme stretali lesných živočíchov , do nosa nám udierala vôňa lesa a pokosených lúk. Otlaky žiadne :) . A ďalší pekný štvrtok je za nami. Tu je pár fotiek rozdelných do niekoľkých albumov : fotky1, fotky2, fotky3, fotky4, fotky5.

29.11.2009 - Dnešný deň sľuboval príjemný pobyt v karpatských lesoch a tak som sa vybral na obhliadku miestnych zrúcanín, ktorých je u nás neúrekom . Ako prvý som navštívil zrúcaninu hradu Korlátka. Hrad sa nachádza na západe dedinky Rozbehy. Bol jednou z predsunutých pevností a zabezpečoval dôležitú komunikačnú trasu,ktorá sa nazývala aj "Česká cesta". Hrad vznikol niekedy okolo roku 1041, ale vraj prvý vierohodný údaj o existencii Korlátka pochádza z polovice 13.storočia, kedy bol majetkom kráľa. Cesta k zrúcanine je jednoduchá , na konci dediny pri cintoríne po žltej značke v pravo asi tak 800 m a ste tam. Na ľavo sú veterné elektrárne Rozbehy.

Druhý hrad ,ktorý som dnes navštívil je Plavecký hrad. Tento vznikol v roku 1273. Bol to pohraničný a teda strážny hrad a patril spišskému grófovi magistrovi Detrichovi, ktorému ho daroval Kráľ Belo IV. Potom ešte hrad vlastnili rôzný páni až do roku 1706, kedy povstalci hrad ťažko poškodili. K hradu sa dá dostať z obce Plavecké Podhradie , na začiatku dediny od Bukovej prvá odbočka vľavo a po modrej značke na miestne parkovisko a lesnou cestou hore . Ja som to strihol priamo z pod kopca je to oveľa kratšia cesta, ale o to namáhavejšia.

Posledný dnešný hrad sa nazýva Pajštún. Bol to taktiež strážny hrad a jeho počiatky sa datujú do začiatku 13. storočia.Podľa neoverených údajov hrad založila česká kráľovná Konstancia, dcéra uhorského Kráľa Bela III. A tak prvá hodnoverná zmienka o hrade pochádza z roku 1271. K hradu sa dá dostať z dedinky Borinka . Kde od miestneho kostola vedie smerom k hradu prehľadne značená cestička a červená značka. Cesta k hradu trvá cca 40 minút pešej chôdze. Hrad pôsobí monumentálne ešte v týchto časoch a kedže som stihol západ slnka na Pajštúne , neostávalo mi nič iné, ako sledujúc zapadajúce slnko uvažovať o nekonečnom kolobehu života a o tom , že nič netrvá večne.

Takže keď máte chuť môžete uvedené hrady navštíviť, ja som to obehol autom za 7 hodín a cesta merala cca 170 km. Pešo som prešiel k hradom cca 10 km . Tu sú fotky: Korlátka, Plavecký hrad, Pajštún.

2008

Sezóna 2008 začína 13.04.2008 - Trasa Dobrá Voda - Katarínka- Dechtice - Dobrá Voda.

20.05.2008 sme spustili našu stránku v novom šate, tak dúfame, že sa Vám bude páčiť :)

15. jún - počasie nám vôbec neprialo bolo veterno , pršalo a celkom sa ochladilo a tak som sa túlal len tak po okolí a pre zaujímavosť som odfotil pár fotečiek z našej krásnej prírody :)) tu je foto.

No a 15. júna pri večernom návrate som bol svedkom požiaru na Atómovej ulici v Trnave , kde horela prístavba základnej školy, ktorú síce už škola nevyužívala, ale nachádza sa v blízkosti benzínovej pumpy a obytných domov . Ale nakoniec všetko dobre dopadlo a okolo 02:00 hod bol požiar definitívne uhasený. Tu sú fotky a dnes pre zaujímavosť pridávam aj krátke video priamo uz miesta požiaru TU.

17.jún - Aktuálny FLASH PLAYER potrebný k prehrávaniu albumov a videa na stránke stiahnite TU...

21. jún - no Dobrej Vode bola spustená do prevádzky nová fontána pre Zuzanu :)) tak vám ponúkam krátke video . FONTÁNA

2007

19.20. máj - trasa Dobrá Voda - Hradište pod Vrátnom.

22.máj - stránka prešla komplexnou rekonštrukciou / dúfame,  že k lepšiemu / :)).

26.27. máj - trasa Dobrá Voda - zrúcanina hradu Branč / trasa bola zamenená za kratšiu na priehradu Výtok,  pre veľké teplo, ktoré v týchto dňoch vládlo.

27.máj - Dnes sme vymenili bicykle za kúpacie potreby a zahájili sme tak letnú kúpaciu sezónu v Senci. Bolo teplo trochu veterno, ale inak príjemne, foto  je  TU.

2.3. jún - trasa, ktorá bola preložená Dobrá Voda - Brezová p. Bradlom - zrúcanina hradu Branč, upresnenie v prípad zmeny najneskôr 1.6.2007 tu.

9. jún - vonku je 34 stupňov C a tak sme tátošov nechali pekne schovaných a vybrali sme sa osviežiť, tentokrát do Veľkého Bielu na Novú štrkovku :).

10.jún - po krátkej sparnej trase se opäť skončili v Senci na jazerách, ale len na krátko, lebo nás prekvapila pekná búrka . Tu je pár fotiek.

17. jún - no dnes je deň ako pes. Vonku prší nálada mizerná, duša roztrhaná ako umývacia handra :(, bicykel sa nekoná. Pevne verím,  že takýchto dní bude málo. Foto nie je žiadne.

22.jún - V Piešťanoch sa konala Truck show na letisku, vystúpili tam Dara Rolins, Tublatanka, Gladiátor a tak sme tam fičali s kolegami z práce. No bola to akcia ako sa patrí, zábava bola super, nálada výborná, trochu nás popreháňala búrka, ale inak sme si to užili. Cenzurované foto.

24.jún -  Dnes bol magický deň /Ján/ podľa povesti zem poklady otvára a plnia sa tajné túžby. A tak ako inak bolo treba zakončiť deň netradične a to napríklad na hrade a tak sme skončili na hrade Červený kameň.  No a tu je pár fotiek.

7.júl - Zasa podľa niekoho magický deň. No neviem, ale určite to bol pekný letný deň . Teplota sa šplhala k 26 stupňom C a tak sme sa tesne pred obedom vybrali pozrieť na Podmariáš, čo je miestne rekreačné stredisko na Dobrej Vode, odtiaľ horskýcm chodníčkom na Hlásničku pod hrad a cez cintorín domov. Trasa dlhá 5 km a trvala nám v maximálnej pohode 35 min. Takže nestojí za to, aby som ju uvádzal v trasách, ale predsa aspoň pár fotiek Karpatskej prírody.  Foto je TU.

8.júl - Vzhľadom k tomu,  že sme obaja hlavní aktéri tejto stránky Ivanovia a tým pádom máme dnes meniny. Tak sme večer oslavovali a dnes sme dali namiesto bicyklov jazdu autom. Prebehli sme na Zelenú Vodu pri Novom Meste nad Váhom, odtiaľ sme prešli na zrúcaninu hradu Beckov a na spiatočnej ceste sme sa zastavili na jazerách pri Hornej Strede,  kde práve končila nejaká HIP-HOP párty a vyzeralo to tam ako keby sa tam spojili smetiari z celého Slovenska, toľko bordelu tam bolo. Ale inak to bol pekný slnečný deň. Foto je TU :)).

20.júl -  nedá sa nejako zvlášť jazdiť pretože teploty sa šplhajú k 40 stupňom C a to je fakt lepšie ležať pri vode  alebo v klimatizovanej miestnosti :)).  Tak čakáme kedy sa trošku ochladí .

29. august - dnes sme sa pokúsili ukončiť letnú cyklistickú sezónu, vyrazili sme do kopcov, po 10-tich km začalo dosť nepríjemne pršať a tak sme sa predčasne vrátili domov.  Druhý pokus bude 1.9.2007.