Malé Karpaty

Dobrá Voda - 2007

Panorama

V jednu krásnu májovú nedeľu si s nami vyrazili asj známi Matej a Adriana . Absolvovali trasu A . Teda presun na zrúcaninu kláštora Katarínka  a späť. Po ceste nás stihli  dve mnenšie nehody :  prvá bola búrka a druhá , že Adriana  pri schádzaní strmého briežku , nezvládla svoj bicykel a nasledoval pád, pri ktorom si zranila ruku. Našťastie to nebolo nič vážne a tak sme už o hodinku sedeli na Dobrej Vode v reštaurácii a občerstvovali  sa  nanukom .  No a pár fotiek je TU.

Myjava

A je tu ďaľšia pekná teplá  májová nedeľa . 13.máj teplota je 25 stupňov C . Dnes sme sa sa vybrali na trasu  Dobrá Voda - Brezová pod Bradlom - Myjava -  Stará Myjava -  obtiažnosť trasy je asi  C. Dĺžka trasy  cca 55 km.  Dva veľké kopce. Jeden je hneď pri prechode z  Dobrej Vody  do Brezovej prezývaný Ostré  má cca 1,5 km dĺžku,  kde po jeho absolvovaní stúpame o 150 mnm to znamená , že  zhruba každých 10 metrov kopca prekonávame prevýšenie 1 m.n.m. No je to to taký dobrý zaberáčik.  Pri prejazde ráno ho zdolávame smerom na dol takže pohoda.  Zastavujeme sa na námestí v Brezovej pod Bradlom kde si dávame dobrú jadranskú zmrzlinu. Pokračujeme smerom na Myjavu čo je zhruba 9 km,  prvých 7,5 km ideme do mierneho briežku a posledných zhruba 1,5 km do pekného kopca, ktorý je ale z tejto strany pekne a dobre zjazdný. Vchádzame do Myjavy,  zastávka na občerstvenie na námestí a pokračujeme smerom k priehrade, asi 300 m za priehradou je Stará Myjava. Cesta späť z Myjavy do kopca je už tažšia, ale stále ideme. Pred Brezovou si dávame malú zastávku na odpočinok. Tradične na námestí dávame jadranskú zmrzlinu.  Zadom Brezovej pod horou až k Ostrému, kde nás čaká hustý kopec Ostré. Po výšľape máme toho aj dosť, ale je to dobrá kondička. No a ešte 8 km miernym dolu briežkom po krásnej karpatskej kotline  a za spevu vtákov prichádzame pod hrad Dobrá Voda a  úspešne sme v Dobrej Vode, kde je náš cieľ.  No a pár fotiek je TU.

Hradište pod Vrátnom

20.mája sme sa vydali na plánovanú trasu   Dobrá Voda - Hradište pod Vrátnom -  Dobrá Voda.  Je to trasa typu B . Dĺžka trasy je cca 22 km.   Na dnešnú túru sa k nám pridal aj kamarát Michal a jeho pes, fenka Britta . Trasa je pomerne ľahko zjazdná, pri prekonaní  chotára  DV a Hradišťa je jeden strmší kopec, ktorý vedie  lesom  po peknej udržiavanej ceste, ktorá  je vyvážená spevom vtákov a  peknou scenériou akú ponúka okolie.  Po prekonaní  tohoto kopca sa spúšťame dolu obdobným brehom po hrebeni kopca Skália, ktorý po  zhruba 9 km  ústi v obci Hradišťe pod Vrátnom. V hradišti sme sa napojili na hlavnú cestu a smerom na Jablonicu, malá zastávka v miestnom pohostinstve, po prestávke sme sa vrátili po  ceste, ktorou sme dorazili asi 500 m späť a cestou v pravo sa vydávame na spiatočnú cestu pri ceste sa na nás  z údivom pozerá stádo kráv a mladé ovečky. Po ďalších asi 5 km dorážame na spojnicu  chotárnej cesty a pokračujeme smerom k horárni Suchánka.  Prichádzame k miestu  / križovatke /,  kde za Druhej svetovej vojny zostrelili americké liatadlo, prechádzama okolo  a po cca 5 km prichádzame po dobre udržiavanej ceste ku kaplnke na Dobrej Vode.  Ešte malá zastávka pri prameni Blava, prechod cez rekreačné  stredisko a sme v cieli na Dobrej Vode.  No a tu sú fotky.

Výtok

26.mája bolo vonku 30 stupňov C a tak sme zmenili plán a nešlapali sme na hrad Branč, ale na priehradu Výtok pri Chtelnici. Trasa Dobrá Voda - Chtelnica je trasa dlhá cca 10 km a náročnosť je typ A.  Aj keď v tom teple to mohla byť aj trasa typu B :)) . Ale myslím, že sme to zvládly v pohode za necelé 2 hodiny. Brali sme so zebou aj psíka MAXA, ktorý si to potom ako jediný užíval na priehrade a my sme mu tichúčko závideli . Takže trasa krátka, ale pohodlná z možnosťou príjemného osvieženia v chladivej vode.  A foto je TU .

Brezová pod Bradlom

2.júna sme sa mali vybrať na ten stále spomínaný hrad Podbranč, ale vzhľadom k pracovnej vyťaženosti a počasiu sme si odskočili len na Brezovú pod Bradlom na zmrzlinu a späť. Keďže som nahodil dnes nový tachograf,  tak poskytujem aj pár čísiel. Trasa Dobrá Voda - Brezová pod Bradlom je trasa typu - A. Celá trasa meria 24 km,  priemernú rýchlosť sme dosahovali 13,6 km/ hod . maximálnu rýchlosť 62,2 km/ hod a celý otoč trval 1 hod a 42 min.  Pár fotiek je TU.

10. júna bola vonku zasa riadna spara, 31 stupňov C a tak sme dali len krátku trasu. Dobrá Voda - Hradište pod Vrátnom - Brezová pod Bradlom. Je to trasa typu A. Úplne pohodová. Prešli sme celkom 28 km, priemernou rýchlosťou 13,5 km/hod. Časovo sme to zvládli za rovné 2 hod. a max rýchlosť sme dosiahli 41,2 km/hod. Vyštartovali sme klasicky z Dobrej Vody pod hrad asi po 3 km odbočka do lesa a po lesnej ceste na hrebeň, po 5 km sme dosiahli vrchol a úžľabím sme sa spustili dolu do Hradišťa pod Vrátnom. Odtiaľ po štátnej ceste na Brezovú pod Bradlom, kde sme si dali zmrzlinu na námestí a cez Ostré späť na Dobrú Vodu, aby sme si  stihli ešte vychutnať pohodu Seneckých jazier :)).  Fotky sú TU.

Chtelnica

24.jún vonku bol optimálny čas na bicykel 25 stupňov C. Tak sme zvolili trasu Dobrá Voda - Chtelnica - Zbojnícka jaskyňa . Je to trasa typu B. Prešli sme cca 22 km , priemerná rýchlosť 11,3 km/hod, max. rýchlosť 30,2 km/hod . Celý okruh nám trval 1 hod 55 min. Vybrali sme sa smerom na Dechtice po hlavnej ceste pri odbočke na Planinku sme odbočili aj my z hlavnej na lesnú, len opačným smerom. Miernym briežkom sme sa dostali na hrebeň. Pár km po hrebeni a miernym briežkom dolu.  Potom sme trošku poblúdili a ocitli sme sa na slepej ceste.  Takže sme si nadišli asi 2 km.  Po návrate na trasu sme pokračovali až nad Chtelnicu k rekreačnej oblasti.  Prudkým brehom dolu potom taký istý breh hore a boli sme pri Zbojníckej jaskyni. Kúsok odtiaľ sme stretli stádo kraviek, koňa a ovce. Cesta dolu ubiehal príjemne, akurát po tých dvoch búrkach bolo dosť blata a popadaných stromov a konárov po ceste, tak sme ostražite kľučkovali cestouNo a tu sú fotky :).

Trstín

1.júl dnes slniečko pálilo až do 33 stupňov C a my, dnes traja sme sa vydali na trasu Dobrá Voda - Trstín - Katarínka - je to trasa typu C. Prešli sme 34,9 km, priemernú rýchlosť sme dosahovali 13 km/hod, maximálnu rýchlosť 40,6 km/ hod a trasu sme prešli za 4 hod 30 min. Vyrazili sme z Dobrej Vody po červenej značke na horáreň Široká odtiaľ sme sa spustili do chatovej oblasti Raková a nádhernou scenériou sme sa dostali až na hlavný ťah na Senicu. Odtiaľ sme pokračovali pod ťahom po starej lesnej ceste a pomaly sme sa okolo lomu dostali až do Trstína. Dali sme si povinnú kofolu a pokračovali sme na Naháč. Medzi Trstínom a Naháčom sme si dali pauzu, lebo Michal zabudol na poslednej zastávke mobil a tak sa musel vráťiť. :)). V Naháči sme sa zastavili na farských slivkách a zadným ťahom sme pokračovali na zrúcaninu kláštora Katarínka. Ďalej po chotárnej ceste na Planinku a po hlavnej domov na Dobrú Vodu a celkom nám to aj stačilo. :)) .  Fotečky sú TU.

Dobrá Voda

23. septembra sice už po ukončení tohtoročnej aktivity no predsa sme vyrazili spolu s mojimi kolegami Petrom a Veronikou. do našich známych lesov. Absolvovali sme trasu Dobrá Voda - Hradište pod Vrátnom - Brezová pod Bradlom - Dobrá Voda . Je to trasy typu B. Trasu sme už jedenkrát absolvovali a pre jej prijemný priebeh sme si ju dnes zopakovali. Urazili sme po horskom hrebeni, krátkou cestou a potom lesom cca 28 km a celá trasa nám trvala niečo cez 4 hodiny. Vzhľadom k tomu, že sme kamerovali tak je to pohodový výkon. Keď nám bude priať počasie a babie leto neprestane a bude nám dopriavať slnečné lúče, tak ako v tento deň, tak si ešte pár trás do konca októbra  zopakujeme. Mne bolo trochu zle pretože začínala vo mne učínkovať baktéria Salmonelly , ktorú som získal v Hofferi pri Nitre jeden deň pred túrou a ktorá ma ubíjala ešte ďalšie štyri dni po tom . Takže som ich strávil v 40 st teplotách ......  Foto je TU.